Sosyal Mühendislik Nedir?

Merhaba değerli webpastel okurları bu yazımda sosyal mühendislik nedir , sosyal mühendislik hackerlikmidir gibi soruları cevaplayacağız.


Dünyada sosyal mühendislik ne anlama geliyor?

Sosyal mühendislik teriminin anlamı kandırmacadır. İstediğinize ulaşmak için karşınızdaki kişiyi birebir kandırmanız gerekir. Bir örnek vericek olursak Who I am filminden bir sahneyi kesip  koymayı düşünüyorum. 

Yazılı örnek veriyim mesela tanıdığımız birinin Facebook hesabını çalıcaksınız nasıl çalardınız hiç düşündünüz mü ?
Bizzat kendimin de kullandığım bir sosyal mühendislik yönteminden bahsetmek istiyorum.
Adım 1 : Arkadaşınıza veya sevgilinize kimin hesabını çalıcaksınız artık Facebook hesabınızın çalındığını söylüyorsunuz ve yalandan almak için uğraşmış gibi yapıyorsunuz onun yanında.

Adım 2 : Arkadaşınızın kullanıcı adını girerek şifremi unuttum seçeneğine geliyoruz yani arkadaşınızın hesabını geri alma seçeneklerine giriyorsunuz telefonuna sms göndererek kurtarma seçeneğini seçiyoruz ve arkadaşımıza sms geliyor.

Adım 3 : burası tabi sizin inandırıcılığınıza kalmış Facebook hesabınızı geri alırken 3 güvenilir arkadaş seçmiştim biri sensin sana sms geldiyse kodu söyle diyorsunuz kodu söylerse artık onun face şifresini değiştirebilirsiniz.


Bu en basitinden bir sosyal mühendisliktir. 
%100  çalışır denemez o tamamen sizin mühendisliğinize kalmıştır.

Dünya çapında sosyal mühendislik hackerliğin bir parçası olarak nitelendiriliyor. 
Fakat bizim ülkemizde lamerler dediğimiz ergen hacker adayları sosyal mühendislik yöntemini kullandığı için toplumda sosyal mühendislik işe yaramaz olarak görünüyor.
Tam tersine hackerlerin sosyal mühendislik yöntemini kullanmadığı düşünülemez.


© 2018 WebPastel | Teknoloji Blogu - Tüm Hakları Saklıdır
Template By FIANESIA Diberdayakan oleh